Hyppää sisältöön

Asiakkaidemme tyytyväisyys on meille tärkeintä

Luotettavuus, ammattitaito, laadukkaat materiaalit ja selkeä viestintä ovat avaintekijöitä, joiden ansiosta Kattokeskus tunnetaan poikkeuksellisen korkeasta asiakastyytyväisyydestä ja suositteluhalukkuudesta.

Artikkeli

Kattoremontti voi olla yksi kodin suurimmista investoinneista. Asiakas haluaa luonnollisesti rahalleen vastinetta ja olla ilman kattohuolia niin kattoremontin aikana kuin sen jälkeenkin. Siksi haluamme varmistaa, että asiakkaamme kokevat prosessin kaikin puolin turvalliseksi ja sujuvaksi.

Yhtä lailla asiakaskokemuksen täytyy olla korkealla tasolla, kun kyseessä on kattohuollot ja katon korjaukset tai aurinkopaneelien asennukset. Vaikka ne ovat hinnaltaan kattoremonttia huokeampia, näitä kaikkia palveluitamme yhdistää se, että tulemme tekemään työn asiakkaan kotiin.

Suomalaisten remonttihuolet

Remppatori teetti vuonna 2024 tutkimusyhtiö Bilendillä kyselytutkimuksen, johon vastasi tuhat suomalaista asunnonomistajaa. Vastaajat ovat 18–75-vuotiaita ja heistä puolet on naisia ja puolet miehiä.

Tutkimuksessa ilmeni, että

Budjetin ylittyminen on suurin huolenaihe remontissa

  • joka kuudes kokee jatkuvaa pelkoa budjetin ylityksestä
  • 54 % kokee tämän ajoittain.

Remontin lopputuloksen ulkonäkö herättää epävarmuutta

  • 11 % on huolissaan lopputuloksen ulkonäöstä koko remontin ajan.
  • 53 % kantaa huolta ainakin osan aikaa.

Remonttityöntekijöiden käyttäytyminen huolettaa monia

  • 53 % pelkää, miten tuntemattomat remontoijat käyttäytyvät heidän kodissaan.
  • Tämä mietityttää jatkuvasti 10 % vastaajista ja ajoittain 43 % vastaajista.

Luottamus remonttifirmaan on kriittinen tekijä

  • Huolenaiheita ovat aiemmat huonot kokemukset, kodin yksityisyyden suoja sekä mahdollisten vahinkojen ja viivästysten ennaltaehkäisy.

Näitä tuloksia lukiessa on todettava, että suomalaiset asunnonomistajat kantavat monia huolia remontteihin liittyen. Tämä korostaa luotettavan ja asiakaslähtöisen remonttipalvelun tärkeyttä.

Mikä on NPS ja mitä se kertoo?

Net Promoter Score (NPS) on suositteluhalukkuutta mittaava luku. Se kertoo, kuinka todennäköisesti asiakkaamme suosittelisivat palvelua muille. Meillä Kattokeskuksella kerätään suosituksia ja asiakaspalautteita systemaattisesti. Kysymme jokaiselta asiakkaaltamme asteikolla 0–10, kuinka todennäköisesti he suosittelisivat Kattokeskusta muille ja käytämme siihen Trustmaryn suositustyökalua. Tulos saadaan vähentämällä kriitikoiden (0–6) prosenttiosuus suosittelijoista (9–10). Eli jos suosittelijoita on 80 % ja kriitikoita 20 %, on NPS-luku 60.

Vuonna 2024 Kattokeskuksen NPS-luku oli 74. Tämä on toimialallamme erittäin hyvä tulos. Yleisesti yli 50:n NPS-lukua pidetään erinomaisena ja 74 kertoo siitä, että Kattokeskuksen asiakkaat ovat poikkeuksellisen tyytyväisiä saamaansa palveluun. Olemme ylpeitä siitä, että asiakkaamme luottavat meihin ja suosittelevat palveluitamme eteenpäin muille. Tämä motivoi ja kannustaa meitä jatkamaan työtä asiakaskokemuksen parantamiseksi.

NPS-luvun lisäksi tähtiluokituksemme on upeat 4,53 / 5. Luku perustuu 1422* arvosteluun.

Miten reagoimme, jos jonkin menee pieleen?

Ihan aina emme mekään onnistu täydellisesti ja inhimillisiä virheitä voi sattua.

Reklamaatiosta saa aina tärkeää tietoa ja siksi myös reklamaatio tai muutoin negatiivinen palaute on meille arvokas palaute. Näissä tapauksissa on ensiarvoisen tärkeää, että reagoimme asiaan heti ja korjaamme virheemme viipymättä. Jos virheen selvittäminen tai esimerkiksi korvaavan materiaalin tilaaminen vaatii enemmän aikaa, annamme asiakkaalle väliaikatietoja, miten reklamoinnin käsittely kaikkiaan etenee.


Miten varmistamme erinomaisen asiakaskokemuksen?

Teemme jatkuvasti työtä sen eteen, että asiakaskokemus on korkealla tasolla ja että asiakkaamme voivat luottaa meihin jokaisessa projektissa.

Asiakkaamme voivat luottaa Kattokeskukseen ja tekemämme työn laatuun:

  • Asiakaslähtöinen palvelu – Kuuntelemme asiakkaan tarpeet ja toiveet tarkasti, tarjoten parhaiten soveltuvan ratkaisun kuhunkin kohteeseen ja tarpeeseen.
  • Kiinteä tarjous – Kirjaamme yhdessä sovitut yksityiskohdat tehtävästä työstä, aikataulusta ja hinnasta.
  • Sujuva ja selkeä viestintä – Pidämme asiakkaan ajan tasalla projektin kaikissa vaiheissa.
  • Huolellinen toteutus sovitussa aikataulussa – Omat, kokeneet ja ammattitaitoiset asentajamme varmistavat, että työ tehdään ensiluokkaisesti ja sovitusti
  • Kestävät materiaalit – pohjoisen säihin kehitetyt materiaalit varmistavat laadukkaan lopputuloksen.
  • Jälkihoito ja tuki – Tarkistamme työn päätyttyä, että kaikki on tehty sovitusti ja huolehdimme, että asiakas saa tarvittavat tiedot, kuvat ja dokumentit tehdystä työstä ja olemme saatavilla myös projektin päättymisen jälkeen.
  • Kattavat takuut – Asennustyömme takuu on 5 vuotta ja valmistajien myöntämä takuu käyttämillemme materiaaleille jopa 50 vuotta.

Teemme Kattokeskuksella työmme huolella, asiakasta arvostaen ja kuunnellen. Lopputulos ei ole vain kaunis ja kestävä – se on suosituksen arvoinen.

*Arvostelujen määrä 1422 kpl oli 5.3.2025 ja se sisältää Trustmaryn lisäksi myös Googlen kautta tulleet arvostelut.

Search