Menettelyt reklamaatio / takuutilanteissa
Yleistä asennus- ja tuotetakuista
Myönnämme tekemilleen kattojen, sadevesijärjestelmien, kattoturvatuotteiden, aurinkopaneelien ja energiaratkaisujen asennuksille 5 vuoden toiminnallisuustakuun. Asennustakuu kattaa asennusvirheen korjaamisen ja siitä mahdollisesti rakennukselle aiheutuneet vahingot.
Takuuprosessi käynnistyy reklamaatioilmoituksella. Korjaamme virheellisen asennuksen tai tuotteen asentamalla vanhat tuotteet uudelleen tai korvaamalla vaurioituneet tuotteet reklamaation tekohetken tuotevalikoiman vastaavilla tuotteilla.
Tuotetakuut ovat tuotevalmistajien ja -toimittajien itse myöntämiä ja niissä noudatetaan kyseisen valmistajan/toimittajan omia takuuaikoja ja -ehtoja. Takuuaika alkaa laskun päivämäärästä ja voimassaolo edellyttää, että tuotteiden asennukseen ei ole tehty muutoksia tai uudelleenasennuksia.
Asiakkaan velvollisuudet takuisiin liittyen
Katon huolto-ohjeiden noudattaminen on tärkeää. Huolto-ohjeiden noudattamisella varmistetaan katon, kattoturvatuotteiden ja sadevesijärjestelmien toiminta sekä pidennetään koko katon elinkaarta. Huolto-ohjeet löydät
täältä
Vahingot ja vauriot, jotka johtuvat katon, kattoturvatuotteiden tai sadevesijärjestelmän huollon laiminlyönnistä eivät ole takuunalaisia.
Huolehdithan, että roskat sekä puiden oksat tai lehdet eivät estä katon, sadevesijärjestelmien tai aurinkopaneelien toimintaa. Vauriot ja vahingot, jotka johtuvat katon puutteellisesta puhtaanapidosta eivät ole takuun alaisia.
Takuu ei koske asennuksen jälkeen mekaanisesta iskusta tai kuormituksesta syntyneitä vaurioita, kuten katolla liikkumisesta aiheutuneet rikkoutuneet kattotiilet tai kaatuneiden puiden tai oksien synnyttämät vauriot.
Takuu ei korvaa asiakkaan itsensä tai jonkun kolmannen osapuolen toimesta jälkiasennettujen aurinkopaneelien, lautasantennien yms. katolle mahdollisesti aiheuttamia vaurioita.
Kulut
Korjauksesta ei koidu asiakkaalle kustannuksia, mikäli korjattava vika kuuluu takuun piiriin. Jos tuotteessa tai tehdyssä työssä ilmennyt vika ei kuulu takuun eikä virhevastuun piiriin, on asiakkaan vastattava virheen korjaukseen liittyvistä kustannuksista. Voimme veloittaa takuun tai virhevastuun piiriin kuulumattomien ongelmien selvittämisestä ja mahdollisesta tarkastuskäynnistä 99 € käyntimaksun.
Voit olla meihin yhteydessä, vaikka olisi tiedossa, että ongelma ei ole takuun alainen. Tällöin annamme teille kustannusarvion ratkaisusta.